20 Ocak 2015 Salı

Kışın Doğmak Zordur!






Eğer normal bir doğumla dünyaya geliyorsan sen seçmişsindir doğduğun o günü, o saati ne bir gün öncesi ne sonrası tamda o günü o saati seçmişsindir. O yüzden o gün tüm özel günlerden yılbaşından, sevgililer gününden, evlenme yıl dönümünden daha özeldir. Hatta en özel gündür insan hayatında. Çünkü kimsenin müdahalesi olmadan özgürce yaptığın ilk seçimdir. Kimbilir belki de bir daha hiç o kadar özgür olamayanlarımız, kendi seçimlerini yapamayanlarımız vardır aramızda..  Bu konuda bir çok şey söyleyebilirim o yüzden şimdilik özgürlük konusunu bir başka yazıma bırakıyorum.

Benim doğduğum gün Ankara'da o yılın en soğuk günü yaşanmış. Uzun uzun sancıların ardından gecenin 3 ünde gelmişim dünyaya.. O gece öyle şiddetli bir kar fırtınası çıkmış ki hastanenin camları bile kırılmış, canım annem hastane odasında tek başına üzerine paltosunu örtüp beni de o paltonun içine alarak geçirmiş geceyi.. Tek başınaymış çünkü kar ana yolları bile kapamış o gün ve babam hastaneye ancak sabah ulaşabilmiş. Güzel annem de sabaha kadar ağlamış..İşte böyle felaket gibi bir günde doğmuşum. Gel de Ocak ayını sev şimdi :)
Benim bütün öğrencilik hayatımda doğumgünlerim hep yarı yıl tatiline denk geldi, Çocukken okulda hiç kutlayamazdım doğumgünlerimi, kutlayan çocukları da hep kıskanırdım, o kadar üzülürdüm ki "anne neden beni kışın doğurdun" diye ona kızardım :) Her yıl kar esir alırdı doğumgünümü.. Özgürce yaptığım ilk tercihimi..

Çocukken oturduğumuz mahalle de Aralık'ta yağmaya başlayan kar ancak Nisan'ın ilk haftası tamamen kalkardı ortadan. Tabi artık son yıllarda kış eskisi gibi sert geçmiyor hatta belki yılda ancak 1 yada 2 hafta kar görebiliyoruz. Ama yine de ben kışı sevmiyorum. İstiyorum ki "yaz bitmesin"
Yani demem o ki ben kış aylarını hiç sevmem. Yazın içimi saran enerji kışın sanki uykuya yatar.  Kışın ölmek bile zordur. Kışın doğmayı seçebildiğim gibi tıpkı öleceğim günü de seçebilcek olsam güneşli bir yaz gününü seçerdim ;)


Ankaralılar için çok önemli bir yeri vardır Kuğulu Park'ın. Her mevsim harika olan bu park kar yağdığında da eşsiz bir güzelliğe bürünür.  Ankaralı olmayanlar için bir tavsiye benim gibi kar sevmiyor bile olsanız eğer Ankara'da kar yağışına denk gelirseniz Kuğulu Park'ı karlar içinde mutlaka görmelisiniz.

Yazın daha güzel olsa da kışın da Hayat Güzeldir!

2 yorum:

  1. Normal doğumu bu kadar değerli kılan başka bir motivasyon hatırlamıyorum; özgürce yaptığın ilk seçim. Şahane!
    Ama böyle bir giriş yapıp, kendi özgür seçiminden bu kadar rahatsız olman biraz korkuttu beni :) seçimlerine biraz sahip çık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkma marketman hayat böyle değilmidir hem özgürce seçim yapmak isteriz hemde kendi seçimlerimizden zaman zaman şikayet ederiz ama bu sahip çıkmadığımız anlamına gelmez :)

      Sil