27 Temmuz 2015 Pazartesi

Scuba Diving - Bir tutkudan daha ötesi!

Denizi olmayan bir şehirde büyüyüp denize aşık yaşayanlardanım ve benim en büyük hayalim su altı dünyasını keşfetmekti. Sonunda hayalime kocaman bir tik attım ve altına yeni hayalimi ekledim. "Su altınından ölene kadar vazgeçme"
Uzun zamandır sabırsızlıkla beklediğim o gün gelmişti. Kalbim yerinden çıkacak gibiydi, ilk defa kalbimin sesini bu kadar yüksek duyuyordum. Oysa ayaklarım yerden kesildiğinde, 1900m yükseklikten kendimi gökyüzüne bıraktığımda bile bu kadar heyecanlanmamıştım. Şimdi ne yapsam da kalbimin sesini kısamıyordum.  "Sakın durma kalbim hayalimize tik atacağız" diyerek sesini duymazdan geldim ve kendimi maviliklere bıraktım. O andan itibaren su altının büyüsüne kapılmıştım bile!  Keşfetmeye çalıştığım yeni dünya tahmin ettiğimden bile harikaydı, sanki suyun üstündeki herşey geride kalmıştı. Artık dış dünyanın kirliliğinden, kavgalarından, savaşlarından, yalanlarından çok uzaklardaydım. Yeni dünyamda sadece ben ve su altı dünyasının sakinleri vardı. Onlara dokunmak "merhaba ben geldim beni de dünyanıza kabul edermisiniz" demek istiyordum. Tabi herşey bu kadar güzel ilerlemiyordu aynı anda suyun altında nefes almaya alışmanın zorluğunu, sinüslerimin patlamasını, burnumun kanamasını,  kulaklarımı dengeleyemediğim için bir daha asla duyamayacağımı düşünmek gibi tarifsiz hisler de yaşıyordum. Ama bunların hiçbir önemi yoktu çünkü ben hayatımın şu ana kadar ki en heyecanlı ve en huzurlu gününü yaşıyordum.

Tıpkı aşık olmuş gibi hissediyordum kendimi. Şiddetli bir şekilde belirtilerini yaşıyordum. Başlarda korkuyordum, heyecandan kalbimin atış hızı belki 3-4 kat artmıştı. Ama o andan itibaren artık kendime engel olamayacağımı biliyordum sanki zaman kavramını kaybetmiştim, tek istediğim zamanın durması ve sonsuza kadar su altında kalmaktı, hiç bitmemeliydi, maviliklerin sakinlerini en ince ayrıntısına kadar keşfetmek istiyordum. Ama artık sudan çıkma vakti gelmişti. Hayatımda ilk defa birşeyin sona ermemesini bu kadar çok istiyordum. Sudan çıktıktan sonra gözlerimi her kapattığım da o anlar gözlerimde canlanıyordu ve ben bir daha kavuşacağım günü iple çekiyordum. Hem aşık olmuş hem de sırtıma tüpümü, ağzıma regülatörümü aldığım anda farketmeden bağımlı olmuştum. Maviliklerde hem kendimi kaybetmiştim, hem de kendimi bulmuştum. Bilmediğim gizemli bir dünyanın keşfine çıkarken aynı zaman da kendimi de keşfetmiştim.
Şimdi gitmem lazım su beni yeniden çağırıyor...

Hayat su altında daha güzel!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder