24 Ekim 2016 Pazartesi

Kapadokya: Hayaller Diyarı

Yanınıza sadece hayal gücünüzü alın ve düşün yollara…

Bu sefer ertelemen daha dönmeden yolda başladım yazmaya..

Kapadokya’ya yaklaşık 8-9 yaşlarımdayken gitmiştim ve o masalsı dünya çok etkilemişti beni. Bir çocuğun hayal gücü ile Kapadokya’da neler yaşadığını tahmin edebiliyor musunuz? Sonrasında yıllardır sürekli dilimde yeniden gitmek ama hayat bir türlü izin vermiyordu. Sonunda düşünmeden, program yapmadan tamamen bir arkadaşımın "hadi gel Kapadoka'ya gidelim" demesiyle anlık bir kararla attık kendimizi yollara..

Dünya'nın en güzel ülkelerden birkaçını, ülkemde de birçok şehir gezmeme rağmen ilk defa Kapadokya’da o kadar çok fotoğraf çektim ki telefonumun hafızası doldu.

Tuz Gölü

Ankara’dan çok erken saatlerde yola çıktık ve Tuz Gölün’de güneşin doğuşunu izlemek için ilk molamızı verdik. Sonrasında Ihlara Vadisi’ne gittik. Ihlara Vadisi Hasandağı’ndan püsküren lavların akarsu aşındırması sonucu yüksekliği yaklaşık 110 metreyi bulan bu kanyonu oluşturmuş. Yaklaşık 380 basamak sonrası Melendiz Çayı'na iniliyor.

Müze kartlarınız eğer yoksa buradan almayı unutmayın çünkü buradan sonra sıkça ihtiyacınız olacak.  Tabi İş Bankası kredi kartınız varsa Müze Kart özelliğine sahip. Ücretsiz gezebilirsiniz.

Ihlara Vadisi
Ve buradan sonra Derinkuyu Yer Altı Şehrine geldik. Burası benim en çok etkilendiğim yer oldu. Çocukken de içine girdiğim anda hayaller kurmaya başlamıştım. Tabi o zaman ebatlarım küçüktü rahat rahat gezebilmiştim. Şimdi ise iki büklüm halde gezdim çünkü çok dar alanlar oysa ki hepi topu 50 kg bir insanım. Eskiden insanlar minikmiş. O zamanlar da yaşayan insanları hayal ederek ve her adımımda neden hala zamana yolculuk yapamıyorum diye söylenerek gezdim. Bu yeraltı şehri kocaman bir topluluğu barındıracak kadar büyük  MÖ 3000li yıllara dayandığı tahmin ediliyormuş. Derinkuyu’da ilk olarak Roma İmparatorluğu’nun zulmünden kaçan Asur Kolanileri yaşıyormuş. 8 katlı olan bu şehir de ilk 2 katta mutfak, kiler, şarap mahzenleri, 3.,4. Katta yaşam alanları, kilise, mezarlıklar bulunmakta.

Derinkuyu Yeraltı Şehri

Sıra geldi Göreme Açık Hava Müzesi’ne tabi ki Kapadokya’ya gelen herkesin görmeden dönmesinin mümkün olmadığı bir yer burası. Bu müze içinde kilise ve manastırlar bulunuyor.

Asmalı Konak

Üç Güzeller

Sırada Paşabağ Vadisi yer alıyor. Burada da hayal gücünüzü bol bol kullanabilirsiniz.

Uçhisar

Güvercinlik Vadisi’ne doğru giderken önünüze Uçhisar Panaroma çıkacaktır. Burada kesinlikle panoramik çekimler yapmalısınız, yine hayaller hayaller… Güvercinlik Vadisi ismi ise artık eskisi kadar çok güvercin olmasa da önceden güvercinler Kapadokya bölgesinde yaşayan insanlar için önem taşıyormuş bu sebeple verilmiş. Meşhur nazar boncuklu ağaca gidip dilek tutabilirsiniz.
Uçhisar Kalesi Kapadokya’nın hem en turistik bölgelerinden biri hemde bölgenin en yüksek noktalarından biri.
Kızılırmak

Ve Avanos yani  çanak çömlek..Avanos’ta Kızılırmak kenarında dolaşabilirsiniz.

Balon Turu

Ankara’ya dönüş yolunda son olarak Hacı Bektaş’ı ziyaret ettik şansımıza bir de dedeye denk geldik o anlattı birazcık bizlere..

Hayallerinizi de alıp haydi düşün Kapadokya yollarına... Hayat gezince daha güzel!